Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marcel en Elly - WaarBenJij.nu Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marcel en Elly - WaarBenJij.nu

Bangkok

Blijf op de hoogte en volg Marcel en Elly

10 Februari 2016 | Thailand, Bangkok

De vlucht van Amsterdam naar Bangkok is prima verlopen. Aangekomen op de luchthaven in Bangkok stond er een welkomscomitee op Marcel te wachten en dan bedoel ik niet dat thaise mannetje van de taxi met zijn bordje met onze naam erop maar mannen in blauwe politieuniformen. .........en ja die namen Marcel mee naar een thais hok waar hij z,n paspoort moest afgeven en foto's van hem werden gemaakt terwijl andere zijn bagage door zochten. De hoeveelheid shag die Marcel op de luchthaven gekocht had was meer als dat er toegestaan is voor landen buiten Europa en overtrad hiermee de thaise wet. Hij kreeg een boete van 10.000 baht en mocht hierna het 'hok' verlaten. De chauffeur heeft al die tijd netjes op ons gewacht en bracht ons netjes naar het hotel. Daar aangekomen kwamen we tot onze schrik erachter dat Marcel z,n telefoon in de taxi had laten liggen..............gelukkig werd deze even later netjes door de chauffeur gebracht. Wat een begin van onze spannende reis...... De volgende dag zijn we een georganiseerde fietstocht gaan maken door de smalle steegjes en door de vele marktjes van Bangkok. 's Morgens vroeg hingen de gebraden kippetjes al aan het spit. Vervolgens bracht een boot ons nét buiten Bangkok waar we door de plantages verder fietsten. Het was een schitterende tocht. Ons hotel lag heel mooi aan de rivier en vlakbij Khao San Road, dat is de bekendste straat van Bangkok waar alles te koop is. Van gefrituurde insecten , een tattoo laten zetten, een valse id-kaart laten maken tot lachgas-ballonnen, teveel om op te noemen. Heel toevallig kwamen we de werkgever van Lorenzo tegen en zijn gezellig met elkaar uit eten gegaan.