Ayutthaya - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Marcel en Elly - WaarBenJij.nu Ayutthaya - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Marcel en Elly - WaarBenJij.nu

Ayutthaya

Blijf op de hoogte en volg Marcel en Elly

11 Februari 2016 | Thailand, Ayutthaya

We zijn van Kanchanaburi vertrokken naar Ayutthaya, deze stad was meer dan 400 jaar de hoofdstad van het oude Thailand(Siam). Wij overnachten in een super schattig bungalowtje op het water. 's Avonds zijn we naar het Chinees nieuwjaarsfeest gaan kijken wat hier groots gevierd wordt. Het stond er vol met kraampjes en er werden vele shows gegeven. Om terug te gaan naar ons resort zijn we met de (disco) tuk-tuk meegereden oftewel gesjeesd, het leek wel of hij aan een wedstrijd meedeed, hij scheurde alle auto's voorbij en ging als eerste door het (rode) stoplicht. Aangekomen bij het hotel kwamen wij onderweg naar onze bungalow nog een ongenode gast tegen, n.l. een slang. Jaja een echte. De volgende dag zijn we met de fiets op pad gegaan en hebben veel tempels, ruïnes en Boeddhabeelden bezichtigt. 's Avonds zijn we bij een restaurant gaan eten op aanraden van de receptionist. Het lag aan de rivier met uitzicht op verlichte tempels met life muziek én geweldig eten, kortom een fantastische avond gehad. Wat is dat genieten! Het weer is tot nu toe zalig, het is onbewolkt maar toch niet te warm. We hebben gehoord dat de temperatuur voor de tijd van het jaar aan de lage kant is maar dat komt voor ons goed uit. Echter loopt de temperatuur nu per dag een graadje op en wordt het steeds warmer wat goed te merken is. We zijn daarom 's morgens met de fiets op pad gegaan om de tempels en Boeddhabeelden te gaan bekijken, naar de floating market geweest (ook hier hebben ze Heinkels maar dan een hele speciale voor 4 personen!!) en 's middags lekker bij het zwembad gebleven om te luieren. Elly neemt bijna elke dag een massage behandeling en vandaag zelfs eentje van 2 uur, hihi en dat voor maar 12 euro omgerekend. We hebben 's avonds de nachttrein genomen richting Chiang Mai. De trein had slechts een kwartier vertraging,dat is voor Thaise begrippen keurig op tijd. We hebben lekker geslapen in een privé-cabine en kwamen rond 7 uur in Chiang Mai aan.

• 11 Februari 2016 - 21:22

Peter En Thea:

hallo marcel en elly
    jullie maken wel heel veel mee
    eerst die vervelende kerels die al je shag afpakken met nog een fikse boete
    dan een echte slang waren jullie niet bang vreselijk maar ook hele mooie dingen beleven jullie
    zoals het cineese nieuwjaarsfeest dat was zeker wel prachtig en in de tuktuk verkeersregels daar doen we niet aan haha nou tot de volgende keer weer heel veel plezier
    de gr peter en thea

• 17 Februari 2016 - 19:47

Mieke:

Heee luitjes, geweldig om zo jullie ervaringen te lezen, het ziet er allemaal super uit daar, die watervallen ook, echt gaaf. Jullie zijn echt aan het genieten en veel aan het bekijken daar, groot gelijk, geniet ervan en ik blijf meelezen hoor, leuk om te lezen en foto's te zien. Groetjes uit Puttershoek maar weer. Gr Mieke