Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Marcel en Elly - WaarBenJij.nu Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Marcel en Elly - WaarBenJij.nu

Chiang Mai

Blijf op de hoogte en volg Marcel en Elly

14 Februari 2016 | Thailand, Chiang Mai

Ons hotel ligt in het "oude" centrum waar vele tempels zijn, deze zijn we wandelend gaan bezoeken. Vervolgens zijn we naar de markt ( de Sunday Walking Street) gegaan waar ze veel handgemaakte spulletjes verkopen. Wij hebben gelijk wat souveniertjes ingeslagen. De volgende dag zijn we met een tourbus naar de berg Doi Suthep (koninklijke berg) gereden op 1600 meter hoogte en wat een mooi uitzicht geeft over de hele stad. Daar zijn we de 700 jaar oude tempel gaan bekijken. Zoals het gebruikelijk is in Thailand mag je niet met je schoenen aan de tempel betreden en zet iedereen ze bij de ingang neer. Het was er erg druk dus de hele stoep voor de ingang lag bezaaid met schoenen. Op het moment dat er een aantal monniken de tempel wilde betreden kwam er vliegensvlug een mannetje aan om de ingang vrij te maken. Gelukkig hadden wij net onze schoenen weer aan, hij veegde alle schoenen op één grote hoop, zoek de 2 bij elkaar passende schoenen maar uit, hahaha. De dag erna zijn we vroeg vertrokken met een mini-van richting de meest noordelijke provincie, Chiang Rai. Na een korte stop bij de Mae Kachan Natural Hot Springs vervolgen we de tour naar de Wat Rong Khun, oftewel de witte tempel. We hebben al vele tempels gezien maar deze is werkelijk uniek, de buitenkant is geheel wit en ziet er sprookjesachtig uit. Ons volgende bezoek is één van de bergstammen van het "langnekkendorp". Volgens de legende zou de oermoeder van de stam een draak zijn met een lange mooie nek, de halsringen zijn een imitatie hiervan. In het bergdorpje ernaast was Marcel bijna verkozen tot nieuw stamhoofd....hihi . (Zie foto) Hierna zijn we naar het beroemde drielandenpunt gegaan, Thailand- Birma -Laos., oftewel de Gouden Driehoek. Deze naam is verbonden aan de papaverteelt en de handel in opium en heroïne . Met de rivierboot varen we over de Mekong rivier naar Laos. Daar laat onze gids speciaal gebrouwen whisky proeven, whooooo sterk spul hoor. Deze whiskey bevat de meest bizarre ingrediënten zoals schorpioenen ,cobra's en gekko's, heel vreemd allemaal. We hebben een lange (560 km gereden in totaal) maar hele leuke dag gehad. De andere ochtend hebben we eerst heerlijk uitgeslapen en zijn daarna naar de olifanten gegaan. De grootste olifant was een beetje eigenwijs en wilde er vandoor gaan, iedereen ging zo snel mogelijk aan de kant, ook wij, alleen waren we de rugzak vergeten en daar liep de olifant uiteraard gewoon overheen. Er staat een mooie pootafdruk op, gelukkig waren de spullen (telefoon en cameralens) nog heel,hij was er nét naast gestapt blijkbaar. 'sAvonds zijn we naar de avondmarkt geweest waar we een Thaise Pommie op de fiets hebben gezien.

• 17 Februari 2016 - 19:11

Jolanda:

Hoi luitjes,Wat een avontuur zeg! Ik hoef me niet af te vragen of jullie het naar je zin hebben ,want dat is overduidelijk. Geniet ervan,kijk uit naar het volgende verslag,gr jolanda

• 18 Februari 2016 - 14:49

Peter En Thea:

hoi marcel en elly hoe gaat het daar als ik het verslag leest hebben jullie het goed naar je zin het is natuurlijk een prachtig land zoals je hoorde waren wij in dokkum in een hotel geregeld door patrick voor valetijn 2dagen heel gezellig ver weg maar is goed gegaan geniet er van kijk uit naar volgende verslag gr peter thea

• 23 Februari 2016 - 22:07

Peter En Thea:

hoi marcel en elly hoe ver zijn jullie en wanneer gaan jullie naar Dubai goeie reis verder en tot later
    de gr peter en thea

• 24 Februari 2016 - 14:42

Mieke:

Heee Elly en Marcel, weer een leuk verhaal van gemaakt, zodat we mee kunnen genieten van jullie reis.......ik zie het al helemaal voor me Marcel als stamhoofd hahaha.Mooie foto's hebben jullie erbij gedaan...tot het volgende verslag maar weer. Gr mieke