Sukhothai - Reisverslag uit Sukhothai, Thailand van Marcel en Elly - WaarBenJij.nu Sukhothai - Reisverslag uit Sukhothai, Thailand van Marcel en Elly - WaarBenJij.nu

Sukhothai

Blijf op de hoogte en volg Marcel en Elly

05 Februari 2018 | Thailand, Sukhothai

We zijn met een mini-vliegtuigje (propeller-vliegtuigje) veilig naar Sukhothai gevlogen. Ook de luchthaven was heel klein, er was zelfs geen lopende band voor de bagage. De koffers werden gewoon buiten op het vlonder gezet.
Aangekomen in het resort worden we naar een super gaaf chalet gebracht, ons bed hadden ze erg mooi opgemaakt , zó romantisch......
Sukhothai was de allereerste hoofdstad van Thailand .Van deze stad zijn flink was ruïnes over, welke te bezichtigen zijn in het historische park. Daar zijn wij ook naartoe gefietst tijdens onze georganiseerde fietstocht. Onze gids wist heel veel te vertellen over alle bezienswaardigheden die we onderweg tegen kwamen.
Tijdens onze fietstocht kwamen we nog "bekende" tegen van Marcel, de Thaise politie. En jawel, zodra ze Marcel zagen stopten ze gelijk en praatten in het Thais met onze gids en wezen naar ons. Hihi, gelukkig zijn er ook aardige politiemensen in Thailand , ze wilden tot onze verbazing met ons op de foto. Wij vroegen onze gids of zij ook gelijk een foto voor ons wilde maken. Later vertelde zij dat de politie deze foto's wilden maken als bewijs voor hun baas dat ze écht aan het werk zijn.
's Avonds zijn we nogmaals naar het park gefietst om daar de zonsondergang mee te maken die écht fantastisch mooi is. Ons verblijf in Sukhothai was kort, morgen weer een reisdag.

• 06 Februari 2018 - 17:06

Peter Meijers:

Hallo Marcel en Elly was het niet eng in dat kleine vliegtuigjes jullie zijn lekker wezen fietsen hoe is het weer hier is het koud het vriest s,nachts e lekker gegeten zag ik en een heel mooi huisje waar jullie in wonen nou weer tot de volgende keer de gr tante thea

• 06 Februari 2018 - 21:30

Jolanda:

Hallo luitjes,

Wat hebben jullie het toch heerlijk daar, zoveel moois en lekker in de warmte terwijl hier donderdag de schaatsbaan open gaat. Hou ons vooral op de hoogte met jullie leuke verhalen
    groetjes, Jolanda

• 08 Februari 2018 - 16:29

Peter Meijers:

Ja daar ben ik weer hoe was het slapen bij harige harrie en het eten is daar wel lekker hè zo ik zag maar ik geloof niet dat ik dat zou lustenmaar jullie hebben het wel heel erg naar jullie zin hè zoals ik zie nou je hoort me wel weer tot later de gr tante thea

• 10 Februari 2018 - 09:00

Peter Meijers:

Goede morgen hoe gaat het bij jullie mooi weer zeker hier is het koud regen en soms sneeuw dus daar wordt je niet vrolijk van nou fijne dag vandaag en tot later de gr tante Thea en peter