Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Marcel en Elly - WaarBenJij.nu Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Marcel en Elly - WaarBenJij.nu

Chiang Mai

Blijf op de hoogte en volg Marcel en Elly

06 Februari 2018 | Thailand, Chiang Mai

We zijn vanuit Sukhothai naar Chiang Mai gereisd met de bus voor een rit van 5 en half uur voor maar 207 baht (nog geen 6 euro), dat moet je in Nederland eens proberen kijken wat je dan kwijt ben.
In Chiang Mai zouden we 2 nachten verblijven bij de Hollandse Harry in zijn Dutch Guesthouse. Daar aangekomen was er geen Harry te bekennen, hij had zijn toko verkocht aan de Nederlandse Gerben. Volgens Gerben had Harry er maar een zooitje van gemaakt en vele boekingen waren niet doorgegeven. Ook onze boeking, die wij allang betaald hadden, was niet bekend bij de nieuwe eigenaar. Gelukkig had hij nog een kamer vrij voor ons en zijn wij gebleven.
De volgende dag hebben we een scooter gehuurd om naar de Bua Thong Watervallen te gaan. Deze watervallen staan ook bekend als de "Sticky Waterfalls". Het water dat naar beneden stroomt is afkomstig uit een calciumrijke bron en laat op zijn weg naar beneden een mineraallaagje achter op de rotsen. Deze crèmekleurige laag is "sticky" en geeft veel grip zodat je zo omhoog kan klauteren.
Vanuit Chiang Mai zou je er met de scooter ongeveer een uur over rijden. Tot onze verbazing werden wij al snel van de doorgaande weg omgeleid via kleine en soms zelfs onverharde wegen. Dwars door de rijstvelden en de jungle kwamen we na uren aan bij een heel groot meer waar de weg plotseling ophield en hadden geen idee hoe we verder moesten. We gingen een flesje koud water kopen bij een klein restaurantje aan het meer. We probeerden de weg te vragen aan de verkoopster richting de watervallen. Dit was niet echt makkelijk, zij verstond geen engels en wij geen thais. maar ze wees maar naar het meer en uiteindelijk pakte zij een scooter en reed voor ons zwaaiend dat wij haar moesten volgen. Aangekomen bij het meer zagen we een paar kleine bootjes en een oudere man. Met handgebaren begrepen we dat we op de boot moesten gaan. We stonden een beetje in tweestrijd of zij ons wel goed begrepen had en dat wij naar de watervallen wilden en niet naar een van de eilandjes in het meer. Op goed geluk hebben we uiteindelijk de gok maar gewaagd en zijn we met de scooter de boot op gegaan. Na een kwartiertje varen meerden we aan en werden bij de kant afgezet. Wat een geluk dat we inderdaad na een half uurtje rijden weer in de bewoonde wereld kwamen en de routeplanner weer de weg naar de watervallen aangaf. Al met al kwamen we na bijna 4 uur aan bij de watervallen. Hier zijn we toch eens gaan kijken hoe het komt dat onze route zo mega lang duurde. Marcel had per ongeluk de route ingevoerd op zijn telefoon als wandelroute, whaha we moesten er zelf enorm om lachen. Vandaar dat we kriskras overal heen gestuurd werden i.p.v. over de rijksweg die tot 3 km voor het park lag. Het was wél een schitterende en avontuurlijke route.

• 11 Februari 2018 - 16:00

Ilona:

Jeetje wat een avontuur zeg met de scooter.
    Super leuk geschreven. Ga snel jullie ander verhalen lezen.
    Fijne vakantie!!!

• 14 Februari 2018 - 10:01

Peter:

Nou dat was het ritje wel zeg naar de watervallen waren jullie niet bang in dat oerwoud op de schooter zo alleen en dan die schooter ook nog op de boot maar het was de moeite waard weer een hele mooie belevenissen toch aangekomen bij de watervallen ik zag dat het bij jullie bloedheet is nou hier is het koud nou Marcel en Elly tot de volgende reisverslag de gr tante Thea en peter

• 19 Februari 2018 - 20:11

Mieke:

Heee luitjes, weer een hele belevenis zo om op de scooter die tocht te gaan maken,maar jullie zullen vast ook mooie dingen hebben gezien onderweg,gaaf hoor.

Groetjes mieke