Ao Nang - Reisverslag uit Ao Nang, Thailand van Marcel en Elly - WaarBenJij.nu Ao Nang - Reisverslag uit Ao Nang, Thailand van Marcel en Elly - WaarBenJij.nu

Ao Nang

Blijf op de hoogte en volg Marcel en Elly

13 Februari 2018 | Thailand, Ao Nang

De busreis van Pai naar Chiang Mai:
Bij de bushalte aangekomen waren we niet de eerste maar stond er al een jong stel te wachten. De bus kwam een half uur later aanrijden en tot onze verbazing was het weer dezelfde chauffeur als op de heenreis en dat terwijl er de hele dag elk uur een bus wegrijdt. Zodra het meisje de bus zag holde ze naar de overkant en ging direct voorin zitten. Damn.....het beste plekje was bezet. Wacht maar even zei Marcel, hij maakte een praatje met de chauffeur die vervolgens naar voren liep en tegen het meisje zei dat ze eruit moest. Marcel had hem namelijk de vorige keer een flinke fooi gegeven toen hij ons afgezet had in het resort met de vraag of hij de voorste stoel kon reserveren voor de terugreis. Yes yes, is ok, zei hij, maar we hadden nooit verwacht dat dat ook écht zou gebeuren.Het meisje liep flink te mopperen toen koningin Elly haar stoel innam. Onze reis verliep wederom prima.
Vanaf Chiang Mai zijn we in 2 uur naar Krabi gevolgen en vervolgens met de bus naar Ao Nang gereden waar we weer in een geweldig resort aankwamen, het Poonsiri Resort.
We werden de volgende dag vroeg opgehaald om te gaan kajakken door het mangrovebos van ThaLane Bay. Verder had zich nog niemand aangemeld bij deze organisatie dus hadden wij een privé-gids voor ons. We waren de eerste die vertrokken met onze gids naar het mangrovebos. We peddelden over het kristalheldere water door mooie kloven,lagunes en mangrovebossen. Het was er enorm indrukwekkend en omdat we alleen waren hadden we de natuur helemaal voor onszelf. Nou, toch niet helemaal, want we kwamen onderweg een leguaan tegen en een paar apen. Toen we onder de bomen door peddelden sprong er ineens een aapje op onze boot en greep naar de waterfles. Hij beet erin en dronk onze hele fles leeg, daarna ging hij voorop de boot zitten en bij de volgende boom sprong hij er weer vanaf. Eerst schrokken we ons een hoedje maar daarna hebben we toch gelachen. De gids vertelde dat de apen normaal alleen het regenwater kunnen drinken omdat het water van de mangrove zout water is.
Na afloop hebben wij ons af laten zetten op Ao Nang beach voor wat eten en shoppen. De volgende dag zijn wij naar Raleigh beach gegaan, een strand met hele hoge rotspartijen die uit de zee opdoemen, mooi hoor. Later op de dag terug naar ons hotel om nog even te relaxen, morgen weer een reisdag naar Khao Sok national park.

• 17 Februari 2018 - 19:49

Jolanda:

Koningin Elly hahaha ......ja als je dan toch zo'n reis maakt moet je het ook gelijk goed doen he El en Marcel waar zat jij?? mooie foto's weer zeg, wordt weer een reis om nooit te vergeten.

• 18 Februari 2018 - 10:30

Johanenfabiola:

Het ziet er weer geweldig uit, geniet er maar lekker van. Opa is de koning thuis bij oma.

Peter Meijers:

Goed gedaan zeg Marcel wij zijn Hollanders daar valt niet mee te spotten weg wezen van die stoel en wat is het er mooi zo op het strand met de palmbomen heel veel plezier verder tot de volgende reis gr peter en thea

• 19 Februari 2018 - 20:17

Mieke:

Weer een geweldig verhaal om te lezen en wat een onwijs gave dingen doen jullie daar,heerlijk genieten van alles....het ziet er super uit