Khao Sok National Park - Reisverslag uit Khao Saming, Thailand van Marcel en Elly - WaarBenJij.nu Khao Sok National Park - Reisverslag uit Khao Saming, Thailand van Marcel en Elly - WaarBenJij.nu

Khao Sok National Park

Blijf op de hoogte en volg Marcel en Elly

18 Februari 2018 | Thailand, Khao Saming

We werden van ons nieuwe verblijf in Khao Sok opgehaald door een minibus voor een tweedaagse jungle tour in het Khao Sok National Park met een overnachting op het meer. Het park bestaat uit één van de oudste regenwouden van de wereld, met een kraakhelder blauw meer, een schitterende flora en fauna, grottenstelsels en enorme kalksteen kliffen. Het laatste stuk zijn we met een longtailboot gevaren over het meer Cheow Lan lake tot we aankwamen bij onze verblijfplaats, drijvende bamboehutjes met een rieten dak. Heel primitief , want in het hutje lag alleen een matras. That's it. Je kon er nauwelijks rechtop staan maar we hadden wel een fantastisch uitzicht op het meer omringd door rotsen en jungle. Er waren geen douches aanwezig dus namen we maar een frisse duik.
We hadden een erg gezellige groep met voornamelijk nederlanders.
De tocht door de jungle was best pittig, er waren gedeeltes waarbij we moesten klimmen en klauteren en zelfs een gedeelte door een grot waar we door water moesten lopen waarbij we tot aan ons middel nat werden. Het werd ons gelijk duidelijk waarom we een waterdichte tas moesten meenemen, waterschoenen en extra droge kleding.
's Avonds hebben we nog een tocht over het meer gemaakt en een mooie zonsondergang gezien. We hadden weinig geslapen want om 6 uur zaten we alweer in de boot voor de ochtendtour die een mysterieus uitzicht gaf door de optrekkende ochtendmist. Sommige van onze groep hadden helemaal niet kunnen slapen door alle jungle geluiden en wat waarschijnlijk ook meespeelde ,het minder comfortabele bed.
We vaarden dicht langs de oevers met de dichtbegroeide jungle en stopten bij een grote boom waar we een apenfamilie zagen klimmen en springen.
Na de jungletocht werden wij afgezet bij een bushalte waar we opgehaald zouden worden door een minibus die ons naar de veerboot zou brengen richting het tropische eiland Ko Phangan. We hadden geregeld dat het hotel, waar we de rest van al onze bagage achtergelaten hadden, deze met de minibus mee zouden geven. En jawel hoor, opgelucht zagen we onze reistassen en koffer staan voordat we instapten, geweldig geregeld. Halverwege moesten we overstappen naar een andere minibus en.......oeps, Elly had een tas laten staan in de bus. Marcel is met een tuk-tuk achter de bus aangegaan en gelukkig heeft hij de tas nog te pakken gekregen.

• 19 Februari 2018 - 20:20

Mieke:

Wat gaaf moet dit toch zijn geweest.....ok het bed was misschien minder maar daar kom je ook wel weer overheen,zulke dingen maak je toch praktisch nooit mee....